måndag 17 november 2008

Vanliga människor

Vi är vanliga enkla människor. Så sa en medmänniska till mig. Vi bryr oss inte så mycket. Så länge där finns mat på bordet så. Det är så mycket prat med det där
med klimathotet.

Så jag tänker på det där egentligen och ser saken i faktumet att vad allt kan gå snett med det resonemanget. Kag blir så irriterad där det uppstår ett slags vakum mellan det arbetande folket som går till sitt arbete för att ätt driva produktionen och bara därför så oj så blev det en ny tv; barnen skall ha napp - och alla andra saker som skall ske i ett vackert hem. Jo - shure - Vi skall helt enkelt komma hem till vår viloplats medans de... räknar med att andra skall fixa deras lunch.

Men jag tror att det är dags för att vi får vända på allt det där. Rättaresagt - Hela all ihoppa närmare bestämt. I denna krisande realitet - kan den sjukes krankablekhet grott konstatera - Att Basen för all slags produktion måste vara av kreativitet och varje individs faktiska behov. För vi behöver inte ha det senaste. Hela allt sammans i det perspektivet blir som att beskriva saken i fullständig motsats.

Och jag blir mer och mer oroad - jag har sett lite där man skiter i fullständigt hur grejor funkar. Bara att de funkar. Ryktet kanske har gått att jag räddade en xenon server från cyberdöden; just därför att ingen jävel har intresserat sig för att öppna på locket. Man blir ju ledsen. (Jag råkar skruva datorer) Och samma med skolan - De går rakta vägen in i skolan. De öppnar sina skåp och läser en hjärndöd kurs. Taktikpuggar och vad är kunskap i den bemärkelsen - Så får vi då ett
samhälle med individer som taktikpluggat och ingen reflektion över kunskapen, Det leder i sintur - till ointresse och skoltrötthet, och resurser spills. Vad kan du? Jag frågade en tjej nyligen - och hon berättade - att ja - hm - Vi kallar det där för gerilla forskning. Ingen har beställt jobbet men vi fann att - det inte längre gick att bara följa ledningen. Och jag hajade till - Shit !! Det existerar - YEAAHH !! Fast det tog en hel livstid för att inse att nåt var fel.

Så det är dags för hel omvänding. Att jag skall ha mina betyg- betyder inte att jag har gjort mitt plugg med rätt sorts insitament. Ingen vet hur framtiden ser ut - och egentligen alla kurser är färskvara så varför skall vi bygga ett skolsystem, kanske är det så att denna finanskris just handlar om detta faktumet - som har sönder det som är just det lilla lilla lilla - unset av nyfikenhet. Utan proppa fullt med barn av olika slag och sort huller och buller och räkna att det blir kvallite per automatik forget it!!!

Så de kommer ut med egon större än eifeltornet för att det egentligen gick åt helvete i plugget; för att det enda var att skryta med var vilka kompisar man lyckades erövra. Så typ du får fel sorts kompisar -liksom - och du får fel sorts individer i denna sömniga dvala där det händer saker i världen och de tror att de skall kunna påverka om de inte har rätt sort kunskaper. ?! - som de per automatik har läst in för att kunna kryssa in rätt sort fråga i högskole provet utan REFLEKTION...

Fel de skiter i det - för de orkar inte bry sig om en massa inställningar - så därför går demokratin i stöpet (medbestämmande) för vi räknar med att ett helt EU komplex skall tugga jag nej för eller mot - före oss. Vi får överstatliga saker - och OJ så det hände så har vi missat viktiga grejor utan att fatta vad poliiitikerna sysslar med- Och så är hela allt åt fanders när vi skyller på pooliitiikerna att de som begrep - fel - ingen begrep, vad de sysslade med för att resten av skocken ... SOV !!! fel var i narkos!!! Av denna komplicerade relalitet.. Att den lilla lilla
saken att begripa olika delar i en konfiguration av en tråkig dator - lika väl kan handla om hur man Konfigurerar EU och kanske tycka att det är tråkigt i första tanken; för att det är mycket enklare att titta på TV och inte göra nåt.. SHIT ALLTSÅ!! De blev överkörda av EU - för att resten av skocken sov.

och så vi felbehandlar snacket om ekonomin och kärlek - och tror att vi vinner kärlek med pengar - har vi per automatik tyckt oss vara lyckliga - men ack vad vi bedrog oss! För jag känner ingenting när jag går och pyntar ut av vissa anledningar 7.200 För att jag trodde på kärleken före pengar.. Man kunde haft roligare för dem.

Så Abstrakt konst är för mig att säga som att vänlighet att mycket roligare valuta..
I finanskrisens anda. Men då måste denna vänlighet basera sig på pasion, och att allt
måste få ta sin tid och vi måste orka och vänta och sitta med och helst vara med och göra nåt åt saken.

/pay it forward

Inga kommentarer: