torsdag 13 december 2007

Livet är gratis

när vi inser att det som finns runt oss erbjuds till ett pris som är heltfantastiskt. Dvs gratis - det är livet - det är som att bli lite som en präst som står inför alltaret och predikar att - livet är gratis ta för er!

-Gör inga konfortzoner. Meningen av alla de möten av människor som vi gör igenom livet faktiskt har en mening! Att ni enkelt igenom ert medvetande - kan tolka det som intet obetydligt och att där emellan de människor du älskar inte finns något annat än resonemang av olika normaler.

Möt dem - lär dem dela dittliv med dem.

Jag tänkte tanken igenom att jag paserade förbi en personal matsal - de var allt för många för att lära känna alla. alla säkert på olika plan men ändå. Ni lär arbeta ihjäl er - eller ni lär skaffa er en karriär men om ni nu då gör det.. Gör det me en mening. En annan tanke jag såg på en doktor som botade onda leder. Du ser inte det andliga; och det yttre - det som folk når igenom
meditation - och tystnad.

Jag ville bara säga att snälla söta rara människor tänk ut ditt koncept från hjärtat! och det är med en tanke på alla dessa Tibetanska munkar som igenom hela sitt liv utvecklar sin närvarokänsla i vadet är. -Deras definiton av kroppen är rätt intressant. De ser densom ett fordon för själen. Att våra händer och fötter skall användastill något som vi igenom vad vi kan kalla ..igenom "Andlig utveckling" - defingerar.För mig - leder tankarna rakt iväg till kreativitet - Att kunna vara kommunikativmed sin kreativitet. (punkt) för andra - är kanske meningen en annan men jag harkommit fram till att detta är min mening.

För andra - räcker det med att vara slav under ett samhälle och lättoch ledigt betala sin skatt till vår gemensamma välfärd. Och sen? Är du nöjd med att bara ha ett vackert hem: ELLER ÄR DET SÅ ATTDU BÖR GÖRA NÅGOT MER FÖR OSS TILLSAMMANS? Jag kan säga attjag har en PASION och det finns inget bättre. För att beskrivadet här bäst skulle jag vilja ta fram en man som heter John Hutkinssonhans pasion är att få veta hur saker och ting fungerar. Dock medett pris. När dessa nyfikna människor med pasion visar sig - villgärna normalen sätta en diagnos; en vad man kallar för personkrets bedömning på de människor som brydde sig. OCh så står vi där pasionerade ändå med mössan i handen - och lite lågt mumlar sorgset att "Jag ville ju bara hjälpa"

SÅ.. kariärister

Hur känns det att köpa ett liv? -(Man måste väl ha ett yrke) NÄh-- Sök inte det i det matriella utan i harmoni.

faktiskt inte man måse ha en PASION! Saken är att ju merjag sitteroch funderar på det här så blir jag egentligen väldigt arg på detsvenska normal samhället; som Förstör folks kreativitet och jag känsla.

Saken är att att skillnaden mellan detta att tjäna och njuta av livet, gapet där emellan är för tok stort. Ni skapar era konfort-zoner ni bygger era hus med vovve villaoch volvo; och räknar med att andra "Kvallificerade skall lösa era problem" för att ALLA andra sa att ni skulle göra det. Jag önskar er så gärna att det blir förbjudet och polisen kommer när någon gör exakt samma som normalen.

Ni vet - Sveriges framtid eller rättare sagt världens framtid hänger på att detfaktiskt finns människor som är utanför normalen och somvågar tänka nytt!

Att försörja en familj skall inte aamns´ålders ansträngning. jag menar - livet skall vara till för att njuta och att man känner sig nyyttig och förbaskat nyfiken. Så här Jag stötte på en man för några dagar sedan. Han älskade sin hobby han; verkligen levde för den. Han hade förstått att om jag arbetar så härså är jag inte något av det jag vill vara - utan jag vill utveckla minaoch andras talanger! Och vad händer? Jo, hans familj sätter stoppför de vill att han skall leva ett svensson liv.

Åt fanders med svensson livet - " förbjud det "; skall vi göra något bra så skall det vara för att vi gör något bra och inte för att vi skall precissom höra falska toner; för att andra försöker spela samma instrumentHur skulle en orkester se ut då -- om alla spelade dragspel!? För jag vill se fler pasioner

Inga kommentarer: