fredag 11 juli 2008

Vad kan man göra med en busstrejk?

Jag står vid busshållplatsen och kommer på att "aj katten" - det går inga bussar busssarna står och väntar på husse för husse är less.

I andan av denna strejk kan vi kanske analysera fram vad som är bra för miljön är händelsevis inte bra för ekonomin. När jag här hemma går runt så ser jag en myrstig av människor de har fattat galoppen; att man måste ta saken i egna händer. Myrstigen av människor går runt igenom stan här där jag bor. De är folk med barnvagnar och kassar fulla. ...Och det slår mig aldeless utmäkrt att denna strejk borde ha temat

"NYA DRIVMEDEL NU"

Nya drivmedel NU Nya sätt att transportera saker - inte beroende av oljan..

för det här gjorde jag en site - gå http://culture.zapto.org -- Busstrejken borde alltså handla om vår miljö och vad vi gör med den. Flera tusen fel miljoner liter disel ut i atmosfären det kan väl aldrig vara bra?!

Inga kommentarer: