söndag 10 augusti 2008

Snälla ryssland vad gör ni?

Snälla ryssland vad gör ni? När man som jag blir äldre känner jag att det känns
ibland helt o motiverat till agresion - man kan komma upprörd med knytnävar i högsta hugg och duka skiten ur en stackars sate precis som OS i boxning

- att utöva en sådan (gäller i alla krig) hänsynslöshet utan dialog leder bara till ett klassiskt dom och vi - och om jag får upplysa så är det icke - en dialog där man lär av varandra utan rakt av snor godis på någon annans bekostnad utan att man egentligen är hungrig - ur någon annans godisaffär; med skillanden att det kostar sorg och lidande.

Samtidigt en i framtiden okänd ofödd nobelpristagare att få sitt pris; för att de fäder som ni tillsätt bärs på bår till graven och inte till fest. Hade JAG varit rysslands president hade jag knappast tänkt tanken på att använda knappen utan använt människors kreativitet för att komma ifrån denna säkerhetsprolitiska dynamitkonflikt. Kan också upplysa om /culture.zapto.org när vi ändå är igång.... Eller är det så att ni vill mucka med EU och de gamla paradigmerna? - I det fallet är det synd att ni - kära administratörer inte tänkt vidare i en annan sorts stadskunskap som handlar om människornas kreativitet i första rummet och det där med att mucka och ge på käften till grenen sport som endast utövas i os på vad slagning.

Inga kommentarer: