måndag 22 september 2008

Du är vad du äter!




När jag vid ett besök vid en resturang här i staden läste hur någon hade tappat besinningen och samtidigt stirrar på min talrik som jag då har försätt mig med. Får jag en genial aha upplevelse. Får samtidigt ge Stadshotellet ett par skärnor för att alltid behöva gå därifrån PROPPMÄTT!! - en buffetalrik - med krabba och gottigott !

Orsaken till varför vi har våldsbrott runt om oss här och nu beror på att ingen egentligen engagerar sig till att göra riktig mat! Som min vän säger. Du kan inte se om du inte äter riktigt.

I de flesta fall äter de usel snabbmat. Av anledningar som exempelvis att handla redlig mat kostar oerhörda pengar, med låg inkomst göre sig man egentligen inte besväret att handla en ost för det egentliga fantasipriset 110 kronor kilot. Eller betala 25 kronor för bröd av god sort. Alla goda ting börjar och slutar med vad vi har i skallen i form av näring. Spårämnen mm. Men det går inte fram. Många goda saker tänks medan jag äter denna lunch och jag inser att om samhället skall komma till rätta med de problem att folk hakar ur - och börjar slå ihjäl folk är att studera vad dessa människor har för övriga levnadsvanor. Jag misstänker att popcorn och annan usel mat ligger till grund varför kroppen lackar ur jängorna.

Inga kommentarer: